W pełni świadomy rozbieżności własnego gustu z sądami Akademii , mimo wszystko przedstawiam pożądaną przez siebie listę oscarowych zwycięzców.
NAJLEPSZY FILM - "Django", reż. Quentin Tarantino
" Tarantino w swoim filmie raz jeszcze przypomina mściciela, który w ramach „Operacji kino” bierze krwawy odwet na okrutnej historii. Tak jak w "Bękartach..." zawierza sile iluzji i na naszych oczach próbuje odczarować prawdę za pomocą samoświadomego spektaklu."
NAJLEPSZY REŻYSER - Michael Haneke, "Miłość"
"Powolna agonia bohaterki ma w sobie wstrząsający autentyzm, który po raz ostatni można było zaobserwować bodaj w bergmanowskich „Szeptach i krzykach”. „Miłość” to kino z równie wysokiej półki, po dawnemu wizjonerskie i przemyślane w najdrobniejszych szczegółach."
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY - Wes Anderson, Roman Coppola, "Moonrise Kingdom"
"Moonrise Kingdom. Kochankowie z Księżyca" to najlepszy z
dotychczasowych filmów Wesa Andersona.Amerykański reżyser z wdziękiem
potrafi połączyć w nim ekscentryczną komedię, inicjacyjną baśń i
ujmującą opowieść o sile pierwszej miłości."
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY - Chris Terrio, "Operacja Argo"
"„Operacja Argo” stanowi zaklęty w
doskonałych dialogach i błyskotliwych ripostach ironiczny portret
Hollywood lat 70. Przy tym wszystkim wciąż pozostaje opowieścią o
sile kina i drzemiącej w nim mocy przekształcania rzeczywistości.
"
NAJLEPSZY DOKUMENT - "Searching for Sugar Man", reż. Malik Bendjelloul
"Ostateczna wymowa „Sugar Mana” zyskuje jednak w sobie przewrotny
optymizm, a prezentowany w filmie świat niespodziewanie odsłania
drzemiący w sobie porządek. Zgodnie z wizją Bendjelloula autentyczny
talent musi w końcu uzyskać uznanie, nawet jeśli – tak jak Rodriguez –
będzie czekać na nie przez cztery dekady."
NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY - "Miłość", reż. Michael Haneke
NAJLEPSZY AKTOR - Joaquin Phoenix, "Mistrz", reż. Paul Thomas Anderson
NAJLEPSZA AKTORKA - Jessica Chastain, "Wróg numer jeden", reż. Kathryn Bigelow
NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY - Christoph Waltz, "Django", reż. Quentin Tarantino
NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA - Amy Adams, "The Master", reż. Paul Thomas Anderson
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz