1. Miłość (Amour, Michael Haneke)
„Powolna
agonia bohaterki ma w sobie wstrząsający autentyzm, który po raz
ostatni można było zaobserwować bodaj w bergmanowskich „Szeptach
i krzykach”. „Miłość” to kino z równie wysokiej półki, po
dawnemu wizjonerskie i przemyślane w najdrobniejszych szczegółach. (....)" - HIRO 11/2012
2. Moonrise Kingdom (Wes Anderson)
„Amerykański
reżyser z wdziękiem potrafi połączyć w nim ekscentryczną
komedię, inicjacyjną baśń i ujmującą opowieść o sile
pierwszej miłości. Anderson uchyla przed nami drzwi do dziecięcej
rupieciarni, oszałamiającej intensywną kolorystyką i bogactwem
gadżetów (...)” - DZIENNIK 30.11.2012
3. Niech żyją antypody (Viva Las Antipodas, Wiktor Kossakowski)
„Dokument Wiktora Kossakowskiego ma w sobie energię, której można spodziewać się po okrzyku manifestującym zachwyt nad światem. Jednocześnie jednak film rosyjskiego reżysera skutecznie broni się przed oskarżeniami o naiwność i egzaltację (...)" - DZIENNIK 9.11.2012
4. Mistrz (The Master, Paul Thomas Anderson)
"Paul Thomas Anderson wciąż w mistrzowskiej formie. W swoim najnowszym filmie amerykański reżyser potwierdził reputację najbardziej przenikliwego, obok Todda Solondza, krytyka swojej ojczyzny. (...)- DZIENNIK 16.11.2012
5. Operacja Argo (Argo, Ben Affleck)
„Operacja Argo” zakończyła się pełnym sukcesem. Trudno zgodzić się z przewrażliwionymi krytykami, którzy po tym filmie dostrzegają w Benie Afflecku wyłącznie zdolnego propagandzistę. W „Operacji Argo” bardziej niż ideologiczne wyrachowanie reżysera rzuca się w oczy jego młodzieńczy wręcz entuzjazm. (...)" - CINEMA ENCHANTE
6. Siedmiu psychopatów (7 Psychopaths, Martin McDonagh)
"Twórca „Siedmiu psychopatów”
prowadzi wyrafinowaną grę z przyzwyczajeniami widza. Tam gdzie
spodziewamy się erupcji przemocy film zaskakuje nas ekscentrycznym
żartem a pozornie monotonną scenę potrafi ubarwić absurdalną
puentą. (...)" - CINEMA ENCHANTE
7. Skyfall (Sam Mendes)
"Jeśli artystyczna klęska „Quantum
of Solace” miała być gwoździem do trumny dla bondowskiej serii,
„Skyfall” przynosi jej autentyczne zmartwychwstanie. Bodaj od
czasu „Dziewczyny z tatuażem” Finchera nie mieliśmy na ekranie
filmu, w którym radość ze snucia opowieści tak wyraźnie
łączyłaby się z formalną maestrią reżysera.(...)" - CINEMA ENCHANTE
8. Bogowie ulicy (End of Watch, David Ayer)
"Bijący z filmu autentyzm stanowi przede wszystkim zasługę Ayera, który jako scenarzysta „Dnia próby” czy reżyser „Królów ulicy” zapracował na status speca od kina policyjnego..W swoim nowym filmie amerykański twórca wznosi się na wyżyny umiejętności. „Bogom ulicy” udaje się połączyć wdzięk „Zabójczej broni” z energią „Elitarnych” (...)" - DZIENNIK 16.12.2012
9. Take This Waltz (Sarah Polley)
"Sarah Polley już po raz drugi w karierze ujawnia niepospolity talent reżyserski. "Take This Waltz" z gracją balansuje na krawędzi rutyny i szaleństwa, poczucia bezpieczeństwa i skłonności do ryzyka. (...)" - DZIENNIK 5.10.2012
10. Kurczak ze śliwkami (poulet aux prunes, Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud)
"Reżyserski duet zabiera widza w nostalgiczną podróż do Teheranu lat 50. Irańska stolica w niczym nie przypomina – znanej z telewizyjnych newsów – posępnej twierdzy ajatollahów. Filmowy Teheran tętni życiem, a reżyserzy robią wszystko, by zapoznać widza z jego barwami, smakami i zapachami. (...)" - DZIENNIK 26.12.2012
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz